31
січня 2019 року на базі Комунального
закладу освіти "Навчально - виховний комплекс №110 "школа І-ІІІ
ступенів - дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) " Дніпровської
міської ради відбувся районний методичний захід – психологічна студія для
практичних психологів закладів загальної середньої освіти Самарського району «Формування позитивного психологічного мікроклімату в колективі».
Данілова Галина Миколаївна, методист
методичного центру управління освіти департаменту гуманітарної політики, відкрила
психологічну студію, наголосив на актуальності теми створення безпечного
освітнього середовища та доброзичливої атмосфери в учнівських колективах.
Практичний
психолог закладу, Погудіна Ольга Борисівна, розповіла про вплив мікроклімату класного колективу на успішність
та відчуття комфорту учнів.
Під час практичної частини
Погудіна О.Б. поділилася з учасниками вправами, спрямованими на згуртування
колективу: «Знайомство по колу», «Всі ми…», «Екстрасенси» та «Колективний
рахунок».
А також гості завітали на «Ранкову
зустріч» до учнів 4 класу. Діти разом із вчителем, Плотніковою Галиною
Євгенівною, віталися, слухали думки один одного, робили компліменти, створюючи
позитивну та доброзичливу атмосферу в колективі.
Висновки та рекомендації
Позитивний психологічний клімат має велике значення, адже:
·
забезпечує об’єднання дітей у згуртований колектив;
·
надає простір для прояву й розвитку здібностей, інтересів,
нахилів;
·
сприяє розвитку творчої самореалізації кожної особистості;
·
формує кращі морально-психологічні якості;
·
підтримує оптимальний тонус психіки;
·
задовольняє вимоги психогігієни (не має шкідливого впливу на
психіку та психофізичне здоров’я дитини);
·
підвищує емоційний тонус, а значить і працездатність дітей.
Для поліпшення
психологічного клімату в дитячому колективі відомий американський психолог
Роберт Марзано радить:
§
звертатися до дітей на
ім’я;
§
допомагати дітям відчути свою значущість, що вони визнані як
ним, так і ровесниками;
§
частіше використовувати виховні та методичні можливості
гумору;
§
поганий настрій учителя не повинен впливати на дітей;
§
оптимістична установка, віра в дитину – запорука позитивного
психологічного комфорту в колективі;
§
бути щедрим на
похвалу;
§
педагогічний такт – засіб гармонізації спілкування;
§
невимушено розмовляти з учнями про їх інтереси;
§
забезпечувати
педагогічну підтримку;
§
спиратися на сильні сторони дитини
Комментариев нет:
Отправить комментарий